Email marketing is een vorm van marketing die de laatste tijd steeds meer wordt gebruikt en steeds sneller zijn doelen behaalt. Welke voordelen heeft e-mail marketing en wat is de beste aanpak?

 

De voordelen

Er zijn verschillende redenen te noemen waarom je e-mail zou moeten gebruiken voor je marketingcampagne. Een van de punten waarop email marketing wordt aangeraden is de lage kosten ten opzichte van andere marketinginstrumenten. Een e-mail verzenden kost je namelijk niets, waar je bij een brief aan druk- en verzendkosten vastzit.  

 

Een belangrijk punt wat niet over het hoofd mag worden gezien, is dat je voor het verzenden van je mail wel een groot aantal e-mail adressen tot je beschikking hebt. Je kunt natuurlijk zelf je klanten om hun e-mail vragen zodat je zelf een database kunt samenstellen. Dit kan een verbetering van de klantenrelatie verbeteren en mogelijk leiden tot een herhaal aankoop. Ook zorgt het voor mond-tot-mond reclame naar nieuwe potentiële klanten. De kenniskring van uw klant zal dus met tevredenheid worden geïnformeerd over uw organisatie.

Doelgroep bereiken via Mailmaps

Je wilt zelf echter als onderneming zelf ook nieuwe klanten aanspreken. Maar hoe lukt dat wanneer je niet beschikt over een database met e-mail adressen? Hierbij kan Mailmaps je helpen. Mailmaps is gespecialiseerd in het ondersteunen van    e-mailcampagnes. Zij beschikken over een bestand met meer dan 4 miiljoen consumenten, verspreid over heel Nederland, die allemaal binnen uw handbereik liggen. Deze consumenten hebben stuk voor stuk aangegeven geïnteresseerd te zijn in reclame en promotie mailtjes. U bent er dus van verzekerd dat de mailtjes die u verzendt, bij de juiste mensen terecht zullen komen.

Alle consumenten die zich hebben ingeschreven hebben ook zijn of haar woonplaats, geslacht leeftijd ingevuld. Hierdoor weet je welke personen je wel en welke je juist niet wilt bereiken. Mailmaps heeft een handige tool op haar website staan, die jou kan helpen bij het maken van een goede keuze.

Je zult dus enkel de doelgroep bereiken die jij voor ogen hebt en geen mensen die geen interesse hebben in jouw product of dienst. Hiermee bespaar je veel tijd en kosten door je enkel op de doelgroep te richten

 

Voor meer info : http://www.mailmaps.nl/email-marketing