Van ondernemers wordt tegenwoordig verwacht dat ze de hele dag bereikbaar zijn. Eigenaren van een MKB moeten voldoen aan allerlei verwachtingen van de consument waar moeilijk aan te voldoen is. De consument wil tegenwoordig graag dat een bedrijf bereikbaar is op verschillende social media kanalen zoals facebook en twitter, dat er een duidelijke en gemakkelijk te navigeren website is, dat e-mails snel beantwoord worden (het liefst binnen 24 uur!) en dat bellers direct geholpen kunnen worden, het liefst 24 uur per dag. Dit is bijna niet waar te maken voor een MKB, want het gaat vaak om niet meer dan 10 personen binnen zo’n bedrijf. Bereikbaarheid via social media is extra belangrijk tegenwoordig, omdat de klant liever snel een berichtje schrijft dan de telefoon oppakt en belt. Dit gaat vooral om de jonge generatie, en neemt niet weg dat het nog steeds erg belangrijk is om als bedrijf ook goed telefonisch bereikbaar te zijn. Helaas is dit dus vaak niet zo en zijn klanten als resultaat hiervan ontevreden over de service die door het bedrijf verleent wordt. Dit levert veel negativiteit op en kan op die manier klanten kosten. Een klant met een goed en snel afgehandelde klacht is vaak een stuk meer tevreden dan een klant zonder klacht. Dit komt door de positieve ervaring die zij hebben gehad door geholpen te worden door de klantenservice van een bedrijf. Maar, wij snappen ook wel dat niet elk MKB een full timer aan kunnen nemen om de telefoon op te nemen en e-mails te beantwoorden. Gelukkig zijn daar al een tijdje goede oplossingen voor, en de beste is misschien wel het hebben van een telefoonservice. Deze antwoordservice is een goedkoop alternatief voor het opnemen van telefoontjes van klanten op een professionele wijze. Neem dus geen full timer aan als dit een optie voor u is! |
Voor meer info : http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl |