Wist jij dat een bezoeker van een fysieke winkel al binnen 10 seconde zijn eerste indruk heeft gevormd? Zorg er dus altijd voor dat de eerste indruk goed is bij de consument. Dit kan voor een langere winkel duur zorgen van die desbetreffende klant. Het is daarom belangrijk om meer tijd en moeite te steken in de basis van jou winkel. De eerste indruk is vaak toch afhankelijk van de presentatie van de winkel. Je moet er dus als winkelier voor zorgen dat je huisstijl via alle kanalen perfect op elkaar aansluiten, dit zorgt voor duidelijkheid naar de consument en heeft daarnaast positieve gevolgen voor de winkelstatistieken. Het is in deze periode juist enorm belangrijk dat de presentatie van jou winkel in orde is. Ruim 50 % van de consumenten gebruikt internet om informatie te vergaren, zorg er dus voor dat mensen graag naar jou winkel komen door middel van een uitstekende klantenbehandeling en daarnaast een verzorgde presentatie van je winkel. Wanneer de presentatie van je winkel niet in orde is kan dit omzet en het ergste, klanten verliezen. Dit kan ervoor zorgen dat de winkelduur korter zal worden en mensen niet snel een aankoop zullen verrichten. Daarnaast zal het percentage herhalingsaankopen helemaal negatief terugvallen. Het hoeft niet eens veel tijd te kosten om voor een goede en nette winkelpresentatie te zorgen. Het is wel altijd van groot belang dat je goed luistert naar wat de klant op prijs stelt en prettig vindt om mee in aanraking te komen. Er zijn ook bedrijven die voor jou winkel een winkelinterieur kunnen bedenken die perfect aansluit bij de doelgroep en dus de bezoekers van de winkel. Dit is misschien een hele investering maar kan op den duur wel voor een concurrentievoordeel zorgen en dus met het uiteindelijke gevolg dat er meer omzet gegenereerd zal worden. |
Voor meer info : http://www.crumbbase.nl/ |