Zelf teksten schrijven voor je website, hoe pak je dat aan?

Als je een bedrijf hebt dan heb je waarschijnlijk ook een website. Er is bijna geen bedrijf meet te bedenken dat geen website heeft. Maar met een mooie gelikte lay-out ben je er nog niet. Er moet ook nog tekst op je website komen te staan. En over die teksten moet je wel even nadenken. Want hiermee kun je de populariteit van je website een flinke boost geven. Mits je het wel goed aanpakt natuurlijk.

Welke tone of voice past bij mijn website?

Als tekstschrijver moet je je afvragen welke toon je wilt gebruiken in de teksten. Spreek je je bezoekers met u of met je aan? En hoe ‘populair’ kun je je teksten schrijven? Dat hangt af van de doelgroep waar je website zich op richt. Als dit ouderen zijn, hoger opgeleiden of mensen die voor serieuze zaken bij je aankloppen, dan is de u-vorm vaak de beste keuze. Wil je vooral jongeren aanspreken of mensen tot de leeftijd van circa 35 jaar en is het onderwerp van je website iets minder serieus, dan kan de je-vorm prima. Om een voorbeeld te geven: Een arts of notaris spreekt de bezoekers van de website doorgaans met u aan. Een gastouderbureau of een sportschool gebruikt meestal de je vorm. Het ligt niet altijd aan de leeftijd van de doelgroep dus, maar ook aan de reden waarom mensen op je website terecht komen. Als je bedrijf in de regio Den Haag is gevestigd dan kun je natuurlijk op zoek gaan naar een tekstbureau in Den Haag.

Zorg dat je teksten taalkundig juist zijn

Het is heel belangrijk om ervoor te zorgen dat de teksten op je website taalkundig juist zijn. Een enkel foutje kun je je nog wel permitteren, maar als de teksten op je website vol fouten staan dan gaat dat ergernis opleveren en verlies je je geloofwaardigheid. Als je taalkundig niet sterk bent kun je het schrijven van teksten voor je website beter aan een deskundige overlaten. Hier moet doorgaans voor worden betaald, maar die investering verdien je terug doordat je website met goede teksten meer bezoekers zal trekken.

Gebruik lopende zinnen

Gebruik in je teksten goed lopende zinnen. Zorg dat je ook nog wat tet melden hebt en focus je niet alleen maar op het verwerken van belangrijke zoektermen. Niet Google, maar de bezoekers van je website gaan uiteindelijk een product bestellen of een offerte aanvragen. Je moet er dus voor zorgen dat de mensen die je website bezoeken teksten voorgeschoteld krijgen die prettig lezen. Gebruik dus goed geformuleerde zinnen en focus je wat minder op de zoektermen. Die staan doorgaans voldoende in je tekst om de aandacht van Google te trekken.

Voor meer info : https://www.textmakelaar.nl/